Friday, February 10, 2012

SwEeTnYe AlLah~

bismillahirrahmanirrhim...

assalamualaikum hati~

alhamdulillah Allah masih memberi rasa kemanisan iman dan islam dalam diri saya <3
Sesungguhnya hidayah ittu milik Allah~

saya ambil kata kata ini daripada seorang kawan yang saya amat hormati.
semoga bermanfaat.
_____________________

Siti Sariyah Kamis says:

Saya cukup terkilan apabila mendengar ada daripada kalangan adik-adik khususnya Muslimah, yang terlalu mudah mengambil keputusan memutuskan hubungan semata-mata beralasan terasa ada kesilapan malah dosa yang terselit di celah-celah perkenalannya dengan seorang lelaki Muslim yang baik.

Jika pernah buat silap, bawalah bertaubat dan bukannya dengan sewenang-wenang membatalkan hubungan. Ingatlah pesan nabi s.a.w :
"Apabila datang melamar kepadamu seorang yang kamu redha agama dan akhlaknya, maka kahwinkanlah. Jika tidak kamu laksanakan, maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan kerosakan yang luas." (Riwayat Turmuzi)

Pesan saya kepada adik-adik di kampus, dalam soal perkahwinan ini, JANGAN TERGESA-GESA, DAN JANGAN BERTANGGUH-TANGGUH.

cc : Ustaz Hasrizal Jamil.

kata saya : :) allah beri kekuatan. allah beri petunjuk. dengan macam macam cara. main facebook pun dapat. :D

p/s: kalau niat kerana allah. :)

No comments:

Post a Comment