Monday, November 10, 2014

Hantaran Tunang

Assalamualaikum, hai ^_^

Saje nak sharing, maybe korang boleh gunakan sebagai idea nanti :)
Ni hantaran sebelah lelaki.
Semuanya 7 dulang.
Bajet pon oklah, cume yang agak mahal sikit sebab bunga tu kami pilih jenis kain rubber (entah, orang panggil ape yek?)

Semua hantaran ni dibuat sendiri dibantu dengan kawan aku Che Sue.
Dialah orang yang paling semangat nak bantu aku gubah, semua ni banyak hasil daripada sentuhan tangan dia, kreatif kan?

Gigih kitorang drive menuju ke Nilai 3.
Dekat je, 20 minit dah sampai dari tempat aku IPG KPI, Bangi.
Pilihan kat sana banyak, harga pon boleh deal kalau kita tawar :)
Bolehla dapat harga borong sebab mostly wedding planner pon amek barang dari sini.
Kira gudang perkahwinan terbesar la...

Boleh je nak gi Jalan TAR, tapi sebab nak merasa angin baru maka ku turutkan saje kehendak Si Penggubah, Che Sue.
Pasal nak pilih barang jangan cakapla, 3 jam dalam kedai.
Confius sebab tak tahu nak pilih ape, rambang mata bukan main lagi la Mak Andam sorang ni.

Kami pilih tema Frozen gitewww sebab abang aku nak warna biru putih.
Jadi pilihan bos haruslah ditepati nanti banyak songeh aku suruh je buat sendiri :P
Siap snap2 gambar mase membeli, jenis bangsa tak reti sabooorrr macam gituleee...muehehehe


Tadaaa!!!


7 dulang semuanya. Mula2 rancang 5 dulang, pastu entah kenapa beranak lagi 2 -,- subur agaknye.


Snap pic depan masjid tempat kumpul untuk konvoi. Pelik je Tok Imam tengok aku tonggeng2 snap gambar. Kemain photographer sangat...tapi mampu camera hanset je, DSLR sila bawak bertenang ye.


Sirih junjung ni mak aku "selenggara" semula sebab aku guna daun plastik awalnye. Pastu nampak cam tak masyuk, terus beli daun sirih keling ni kat pasar Larkin. Ha3...Itu pon ade je selit sikit2 daun plastik. Kelam kabut bapak aku cari pagi tu nak pergi dah...mak pulak buat dalam kereta. Hmmm....nampaknya masa digunakan dengan bermanfaat, kalau tak tido jelah jawabnya :)


Set mandian. Barang2 hantaran ni aku dah beli sehari sebelum beli barang untuk dulang. Untuk yang bunga kat atas pemegang tu, sebenarnya bunga tu dijual berasingan ikut warna. So aku beli 3 warna sekali sebab nak bagi warna biru tu timbul. Putih, biru pekat dan biru cair. Ranting2 putih tu saje diletakkan :) tujuan nak nampak cam ala2 salji Winter Sonata kot....layannnn


Bakul buah-buahan, beli malam sebelum majlis. Lagi setengah jam pasaraya Malsee nak tutup...hoih, kelam kabut bukan main. Yang nampak berkilat tu cam biaselah, sapukan minyak masak je.


Bekas cincin. Sebenarnya ade 2, tapi satu lagi tu aku just baringkan je kat dalam bekas he3


Manisan. Guna lolipop strawberry ngan Ferrero Rocher. Mula2 nak guna lolipop biase yang bulat tu je tapi nampak macam terlampau warna warni, so untuk nampak kemas kami guna satu warna je.




Cookies. Mak aku kate ni taman bunga ke ape? +_+ 
Hmm...saje nak menghabiskan bunga yang ade, terbeli besar pulak tapak gabus tu.




Kain pasang lace masa nikah. Aku beli kain potong sebab senang nanti nak matchkan dengan baju lelaki. Lagipun takut terbeli saiz kecik, kang tak muat pulak pakai.

Mohon doa dari kalian.
Semoga segala urusan dipermudahkan ^_^







No comments:

Post a Comment