Thursday, October 9, 2014

Kunjungan Istimewa, Semua Gembira

Assalamualaikum,  hai ^_^
Citer bulan lepas, tapi aku tak peduli nak citer gak :p

Alhamdulillah, semua berjalan lancar...
Kalau takde pape aral insya Allah  tahun depan aku bakal dapat kakak ipar :)
Doakan yer...

Takleh citer lebih2 ni, nanti kena sula ngan abang aku....oppsss!!

Ni bukanlah majlis merisik ke..bertunang ke...
Saje datang rumah ziarah2
Disebabkan kerja abang aku ni kat laut yang susah nak jumpe setelah 6 bulan, maka adelah sedikit perbincangan antara family :)

Mase ni mak aku masih sakit lagi...sian die, duduk kat wheel chair je.
Sebab tu aku balik tiap minggu sebab keadaan mak aku memerlukan support...

Bukan nak cakap ape la...
Ade aku je nak masak2 macam ni..
Kalau tak mak aku memang tak ke dapur nak masak2..semua ayah aku beli
Yela, sibligs 3 org, sorang jauh, sorang separa jauh, sorang dekat tp susah nak balik sbb sekolah die tak sama ngan sekolah biase.

Maka, dengan kudrat...ceh, dengan kekuatan yang diberi oleh Allah Subhanallahu Taala, waaa...puitis aku ^_~

Ade 3 menu yang aku rancang dan berjaya siapkan he3
Tetamu mesti diraikan, ikut kemampuan...
Ikhlas terima kunjungan, itulah sebenarnya tanda rezeki kita sentiasa dibuka oleh Allah :)

Tadaa!! Penuh masakkan cik kiah sampai 2 meja..


Bagus betol ayah aku...buka meja baru sebab meja asal nak gune utk makan jerr katanyaa

Aku buat roti jala kuah kari, laksa johor, lontong je
Je???
Eh, gigih tau....dari beli barang kat pasar sampai makanan hidang aku manage dgn bantuan parents hu3

Sian mak aku...beliau larat potong2 bahan sikit...pastu cakap letak ni..letak tu...arahkan amek ni..amek tu...
Wah! Big boss kau...wajiblah ditaati, kang tak ikut dosa je dapat
Eh, tapi ade gak aku tak ikut.... :3

Tetamu datang esok paginye...dalam pukul 10.
Aku start masak pukul 10 pagi hari sebelum, gigih bangun subuh sebab nak pegi pasar dgn ayah.

Banyak2 menu ni lontong la paling cerewet. Ko bayangkan, nak buat rendang ayam, kuah kacang, serunding....
Oiii...mak2 sangat aku dah. Kuah lodeh aku buat subuh sebelum tetamu datang sebab letih sangat masak sampai malam.

Roti jala ni terbuat lembut...cair kot adunan aku, tapi boleh la...
Habis jer aku tengok. Kuah kari pon buat subuh ha3
Nampak sangatla kelam kabut aku kan

Kuah laksa johor aku dah buat awal2 lagi, cume side dishes  tu ngan spaghetti baru nak celur subuh dinihari ^_^
Gigih sangat....

Mane taknye...mlm dahla tido lewat sebab panic langsir tengah tak siap2 jahit lagi.
Mak aku dah bebel bile nak siapkan.
Last2 aku geram mane yang hujung2 tu pin kan je, nanti turunkan smula jahit balik ha3 pandai sangatttt
Malam mak aku tido awal sebab kaki die dah mula bengkak dan sakit...banyak sangat gerak. Aduihhh....


Ceh, ko tengok tu siap bunga2 hidup bagai...
Ni paksa ayah aku beli kat pasar larkin, bagi
seri sikit meja makan.
Barulah semangat nak habiskan lauk aku yang buat tak pikir bape orang datang..banyak gilerrr...dah macam kenduri
Naseb baik habis, kalau tak mati ko kena bebel ngan mak aku :)

Ayah aku rajin...die yang kemas depan ni
Tugas aku dalam rumah  ngan dapur je


Kelam kabut aku cari saprah entah mane letak.
Naseb baik jumpe...hari tu kemas2 baru pindah aku main bongkar je...

Doakan ye untuk abang aku dan keluarga ^_^
Moga sentiasa dipermudahkan segala urusan dan bahagia dunia akhirat :)

Aku?
Bile?
Eh, tak pasal2.....habis belajar dulu wei

No comments:

Post a Comment