Sunday, November 9, 2014

Mood Exam Doakan Ye

Assalamualaikum, hai ^_^

Sempat lagi aku mengupdate blog ye.
Exam tinggal seminggu je lagi nak menjengah.
Study week aku tak tahulah cemane....jgn ke laut dahle.
Buka buku setengah jam pastu buka laptop layan movie.
Kebangangan apekah diri ini? -,-"
Haihh

Jadual exam...oklah, tak packed sangat, ade mase nak berjimba ^o^

Sem ni bagi aku agak mencabar la jugak :'(
Kan best kalau otak aku ni semua jenis kamus Bahasa Arab terinstall.
Hish, kalau2....dosa tau. Allah kan suruh kita usaha.

Belajar subjek Kesusasteraan Arab.
Oooo...pitam +_+
Kalau subjek nahu ngan sorof tu boleh handle lagi.
Ni belajar sejarah ngan syair arab jahiliyah. Argghh.
Tarik nafas jap.

Untung ade kawan2 yang baik bagi pinjam nota.
Aku join grup study diorang ade 7 orang.
Diorang bagi2 tajuk, then masing2 buat nota..nanti dah siap kepilkan sekali. Kan mudah :)
Walaupun tak faham atau lambat faham macam aku ni, tapi mereka tetap bersabar menerangkan dengan penuh berhemah ^_^
Terima kasih kawan sbb support each other.

Rase takut je nak jawab exam memandangkan persediaan baru 30%.
Bahasanya pulak tinggi, kadang2 aku cari kat google translate pon tak jumpa :'(
Hatta lecturer pon kadang confius, apa lagi aku kanzzzz

Subjek Penggunaan Sumber dan Pengajaran Bahasa Arab pon agak mencabar sebab terms ICT di Bahasa Arab kan O_o paham?
Buat2 paham jelah...naseblah aku tulis esei guna bahasa sendiri. Harap ustaz faham :)

Ni bukan merungut ke hape, jangan salah faham ye (ayat cover diri)
Aku nak lepaskan kerisauan di blog peribadi je walaupun tak membantu :p
Bila tengah makan ke, drive ke, berbual-bual ke...tetibe teringat exam kan, dada aku mesti berdebar dup dap dup....
Peluh menitik naseb tak masuk makanan yang dimasak.
Hidup tak keruan.
Berdebar menanti ibarat menunggu orang masuk meminang. 

Setiap kali exam aku cenggitu.
Darah gemuruh terlampau entah mewarisi sape la.
Ni ok lagi, time SPM dulu lagi. Kemain over siap takleh tido.
Pastu esok kepala blank takleh fikir.
Membazir mase dekat satu jam setengah baru boleh tulis karangan BM.
Mengada kan aku?

Slip exam sudah ada, menambah lagi debaran di dada

Mesti korang terdetik kan...
Dah tahu nevess tahap cipan time exam, baik ko gi belajar,  ni sebok update blog.
Iyolahhhhhh

Gigih ke kelas walaupun keseorangan demi menambahkan ilmu di dada. Ehem. Sunyi ku rasa. 
Kononlah nak belajar dalam keadaan yang tenang.
Usah tetipu dengan nota yang banyak. Setiap setengah jam pegi layan drama korea -,-"

Dan yang paling penting.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Kemain gigih aku bawak bekal dari bilik sebab tak nak balik jimat masa. Jimatttt sangat... (menanges sbb terkenang tengok drama korea) ko mampu siap bawak bakul bekalan bagai demi sesuap nasi?

Doakan aku ye. 
Moga Allah permudahkan masa aku menjawab nanti.
K bye, salam.

No comments:

Post a Comment